Directeur administratie en financiën

  • Instelling :Revarte
  • Locatie: Edegem
Bedrijfsomschrijving

MKL is een vzw die meer dan 600 mensen tewerkstelt met 3 vestigingen, Revalidatieziekenhuis RevArte te Edegem, Zorgcampus Hof ter Schelde te Antwerpen Linkeroever en Woonzorgcentrum Hof ten Dorpe te Wommelgem. RevArte is het grootste state of the art revalidatieziekenhuis in België.  Ons revalidatieprogramma kijkt met een holistische blik naar de revalidant en zijn familie.  Onze Woon en Zorg Centra bieden een uitgebreide waaier aan diensten zoals rusthuis met therapeutische begeleiding, kortverblijf en dagverzorging. Wij zijn ook actief in de zorg voor personen met een beperking met De Stroming, een residientiële instelling voor bewoners met een niet aangeboren hersenletsel of multiple sclerose, die zich bevindt op de zorgcampus Hof ter Schelde.

Professionaliteit en mens-zijn staan centraal.  Op dezelfde wijze gaan wij om met onze werknemers

MKL is op zoek naar een gedreven directeur administratie en financiën.

Functie

Wat mag jij verwachten?

Je bent verantwoordelijk voor het financieel en administratief departement van MKL vzw wat zich uitspreidt over verschillende financieringssystemen (financiering revalidatie via VSB, VAPH, financiering ouderenzorg) en je  rapporteert aan de algemeen directeur. In dat kader leg je jezelf toe op de vigerende sectorale wetgeving en erkenningsnormen en weet je hoe een financiële planning  ter ondersteuning van het beleid wordt opgesteld. Je geeft zo richting aan het directiecomité en ondersteunt en adviseert de directieleden bij financiële en strategische vraagstukken aan de hand van toelichting bij de cijfers en de juiste informatie. Je bewaakt het wettelijk financieringskader en de financiële afspraken met artsen. Je coördineert vanuit bedrijfs- economisch perspectief efficiëntieverbeteringen in de organisatie. Je geeft leiding aan de administratieve en financiële diensten en je zorgt voor deskundigheid inzake de organisatie van boekhouding, budget controle, financiële en economische rapportering.In dat kader zorg je voor de ontwikkeling van de competenties van je medewerkers, zodat ze over de kennis, vaardigheden en motivatie beschikken om kwaliteitsvolle dienstverlening aan te bieden en zodat ze groeien in zelfstandigheid en deskundigheid. Instrumenten voor kostprijsberekening ontwikkelen, kosten-batenanalyse opmaken en/of beoordelen en hierover voorstellen formuleren aan de directie situeren zich binnen je expertise zoals ook de opvolging en rapportering over de financiële resultaten.

Profiel

Wat verwachten wij?

Je hebt een masterdiploma, bij voorkeur in  een financieel-economische richting  met subspecialisatie in finance en accounting en je kan relevante ervaring als financieel manager voorleggen. Je bent op de hoogte van of bereid om je in te werken in de verschillende financieringssystemen die in onze organisatie worden gebruikt (revalidatieziekenhuis, ouderenzorg, VAPH) en hebt of bent in staat om expertkennis te verwerven in het gebruik van de ondersteunende IT-pakketten (Oasis, SAP, KWS, Excel).  Je hebt ervaring in controlling, audit en rapportering van financiële analyses en resultaten en bent zo in staat om tegen deadlines de nodige vereiste kwalitatieve en transparante rapportage op te leveren Je beschikt over operationele implementatiekracht, bent proactief, hands-on en oplossingsgericht. Vanuit je flexibele mindset ben je bereid om een diversiteit aan verantwoordelijkheden op te nemen. Verder inspireer je medewerkers, stimuleer je verandering en bevorder je samenwerking. Constructief overleg met stakeholders en teamwork is een evidente houding voor jou. Je slaagt erin om een goed intern en extern netwerk uit te bouwen en te onderhouden. Ervaring in de zorgsector en/of een grote onderneming is een pluspunt.

Aanbod

Wat bieden wij?

Je krijgt de leiding over een strategisch departement in een dynamische en toonaangevende organisatie in de zorgsector, met continu nieuwe uitdagingen en ontwikkelingen. Je kwalicaties vertalen zich in een aantrekkelijk aanbod en dit binnen een directierol waar ook work-life balance voor ons geen loos begrip is maar reëel aanwezig is.

Bijkomende informatie

 

Interesse?

Mail je motivatiebrief en cv ten laatste op 6 februari 2022 naar Kris Heeren via kris@kingalfonso.be of bel 0471 81 60 08. Heb je vragen? Neem dan contact op met Peter De Becker, algemeen directeur MKL vzw: 03/210 60 01. Sollicitaties en contacten worden strikt vertrouwelijk behandeld